Пам’ятка
для батьків:
„Діти, Інтернет, Мобільний зв’язок”
Шановні
батьки!
Змістом державної політики у сфері
захисту суспільної моралі є створення необхідних правових, економічних та
організаційних умов, які сприяють реалізації права на інформаційний простір,
вільний від матеріалів, що становлять загрозу фізичному, інтелектуальному,
морально-психологічному стану населення (ст. 5 Закон України „Про захист
суспільної моралі”).
З метою реалізації та додержання вимог
чинного законодавства у сфері захисту суспільної моралі, обігу продукції і
видовищних заходів сексуального чи еротичного характеру, продукції, що містить
пропаганду культу насильства, жорстокості і порнографії, створено Національну
експертну комісію України з питань захисту суспільної моралі (далі -
Національна комісія).
Відповідно до статті 17 Закону України
„Про захист суспільної моралі” Національна комісія є постійним позавідомчим
державним експертним і контролюючим органом, який діє відповідно до цього
Закону та чинного законодавства України і є відповідальним за утвердження
здорового способу життя, належного стану моральності суспільства, контролює
обіг продукції і видовищних заходів сексуального чи еротичного характеру.
Рішення Національної комісії, прийняті в
межах її повноважень, є обов’язковими для розгляду центральними і місцевими
органами влади, засобами масової інформації всіх форм власності, а також
фізичними та юридичними особами.
Відповідно до статей 2, 6 Закону України
„Про захист суспільної моралі” виробництво та обіг у будь-якій формі продукції
порнографічного характеру в Україні забороняються. Критерії віднесення
продукції до такої, що має порнографічний характер, встановлюються спеціально
уповноваженим органом виконавчої влади у сфері культури та мистецтв.
Виробництво та обіг у будь-якій формі
продукції еротичного характеру та продукції, що містить елементи насильства та
жорстокості, дозволяються виключно за умови дотримання обмежень, встановлених
законодавством.
Забороняються виробництво та розповсюдження
продукції, яка:
- пропагує війну, національну та
релігійну ворожнечу, зміну шляхом насильства конституційного ладу або
територіальної цілісності України;
- пропагує фашизм та неофашизм; -
принижує або ображає націю чи особистість за національною ознакою;
- пропагує бузувірство, блюзнірство,
неповагу до національних і релігійних святинь;
- принижує особистість, є проявом
знущання з приводу фізичних вад (каліцтва), з душевнохворих, літніх людей;
- пропагує невігластво, неповагу до
батьків;
- пропагує наркоманію, токсикоманію,
алкоголізм, тютюнопаління та інші шкідливі звички.
З високими темпами розвитку
науково-технічного прогресу, зокрема, електронної техніки та можливостей обміну
інформацією постало питання захисту дітей від інформації, яка несе загрозу
морально-психічному здоров’ю.
Працівниками Національної комісії
проводиться робота щодо виявлення цієї інформації у засобах масової інформації
на будь-яких носіях, в тому числі, розповсюдження її за допомогою мобільних
телефонів та всесвітньої мережі
Інтернет.
Мобільний телефон та порнографія.
Порнографія стає одним з локомотивів
розвитку мобільного зв’язку, так як і раніше вона допомогла розповсюдженню
відеомагнітофонів та Інтернету. В Європі продаж розваг для дорослих, які можна отримати
в мобільні телефони, вже став бізнесом, що приносить мільйони доларів.
Користувачі стільникового зв’язку вже витрачають десятки мільйонів на рік на
„контент для дорослих”. У числі розповсюджувачів порнографії опинилися такі
компанії, як гігант мобільного зв’язку Vodafone (Водафон) – названий однією з
британських газет „Vodafilth” (filth – „розпуста”). На думку експертів, до 2009
р. статки „мобільного” порно у всьому світі склали $2 мільярди. Індустрія
мобільного телебачення вражена тим, що 30 відсотків відео-контенту,
відтворюваного на мобільних пристроях, є порнографічними.
На території СНД, за даними деяких
провайдерів, еротика і порнографія складає не менше третини всього ринку
мобільних картинок. Еротика користується великою популярністю у всіх сферах
індустрії розваг і мобільний контент не є винятком. Найбільш популярними
залишаються WAP-сайти порнографічного змісту. При цьому аналітики відзначають,
що типовим споживачем мобільного порноконтенту є молодь та діти.
Батьки мають вміти те, що вже роблять
діти!
Передача контенту
Контент (з англ. – зміст, вміст) –
будь-яке інформаційно-значиме наповнення інформаційного ресурсу (тексти, ігри,
графіка, мультимедіа).
Мобільний контент – це цифровий контент,
адресований власникам мобільних пристроїв.
Є декілька способів:
- MMS повідомлення;
- За допомогою Bluetooth® (блютус);
- ІЧ- порт, IrDA (Інфра червоний
порт).
Bluetooth — це технологія бездротового
зв’язку, створена у 1998 році. Основне призначення Bluetooth - забезпечення економного
(з точки зору спожитого струму) і дешевого радіозв’язку між різноманітними
типами електронних пристроїв, таких як мобільні телефони та аксесуари до них,
портативні та настільні комп’ютери. Можливості Bluetooth дозволяють передавати
будь-яку інформацію у вигляді файлів на відстань до 100 метрів.
Тому будь-який файл підліток може
прийняти/передати за допомогою Блютус. При цьому підлітки можуть бути не
знайомі і не бачити один одного та знаходитись у різних приміщеннях.
MMS - послуга мультимедійних повідомлень
(англ. Multimedia Messaging Service, MMS) — стандарт, який дозволяє пересилати
між мобільними пристроями повідомлення з мультимедійним змістом (зображення,
звук тощо). Але, на відміну від Bluetooth ця послуга надається оператором
мобільного зв’язку, є платною та має обмеження, які встановлюються оператором,
а саме, ціна, кількість повідомлень та максимальний об’єм даних.
IrDA -
Інфра червоний порт (англ. Infrared Data Association) є одним із
стандартів передачі даних на малі відстані за допомогою інфрачервоного
випромінювання. Тобто, ІЧ-порт є аналогом Bluetooth, але на відміну від
останнього, має малий радіус дії, не більше 10-20 сантиметрів.
Замовлення контенту через SMS
1. Абонент відправляє SMS з кодом
контенту на короткий номер оператора (компанії, які надають послуги мобільного
зв’язку).
2. Оператор (без аналізу вмісту)
перенаправляє отримане SMS до контент-провайдера (компанія, яка займається
розповсюдженням контенту – картинки, музика, ігри, фото, кліпи тощо) згідно з
укладеною угодою. Договір включає ряд додатків, в яких описується сервіс,
правила участі і контент, що надається.
3. При вдалій передачі SMS від оператора
до контент-провайдера відбувається тарифікація (з абонента знімаються гроші).
Деякі оператори знімають гроші при передачі зворотного SMS від
контент-провайдера до оператора.
4. Контент-провайдер опрацьовує отримане
SMS та, згідно з вказаним кодом, відкриває відповідне WAP-посилання на вказаний
контент. Посилання відправляється у зворотному SMS від контент-провайдера до
оператора.
5. Оператор отримує SMS і відправляє
(без аналізу вмісту) його абонентові.
6. Абонент заходить на вказане в SMS
WAP-посилання та закачує контент на телефон. (З’єднання відбувається через
PROXY-оператора, який здійснює лише тарифікацію без додаткового аналізу).
Замовлення контенту через IVR (в
основному звуковий контент)
1. Абонент телефонує на короткий номер.
2. Оператор перенаправляє дзвінок до
контент-провайдера (або підрядчика контент-провайдера) згідно з укладеною
угодою. Договір включає ряд додатків, в яких описується сервіс, правила участі
і контент, що надається.
3. Система контент-провайдера відповідає
на виклик (з цієї миті починається тарифікація. Тарифікується або з’єднання,
або тривалість, або те і інше). Абонент через IVR-меню вибирає потрібний
контент.
4. Контент-провайдер, посилаючись на
вибраний в IVR-меню контент, формує відповідне WAP-посилання на цей контент.
Посилка відправляється через SMS від контент-провайдера до оператора.
5. Оператор отримує SMS та відправляє
(без аналізу вмісту) його абонентові (інколи оператор знімає додаткову плату з
контент-провайдера за відправлення SMS, оскільки таке відправлення часто
відбувається як рекламна розсилка, і дуже рідко є офіційно оформленою відповіддю
на IVR-запит).
6. Абонент заходить на WAP-посилання,
яке вказане в SMS, і закачує контент на телефон. (З’єднання відбувається через
PROXY-оператора, який здійснює лише тарифікацію без додаткового аналізу).
Закачування контенту з WAP-порталу
1. Абонент заходить на посилання
WAP-порталу. (З’єднання відбувається через PROXY-оператора, який здійснює лише
тарифікацію без додаткового аналізу).
2. Вибирає потрібний йому контент.
3. Закачує вибраний контент.
Як захистити дітей від закачування
контенту з небажаним змістом.
1. Оператори надають можливість
перегляду всіх витрат певного мобільного номеру. Варто домовитися з дитиною, що
ви будете переглядати ці дані, або включити цю послугу без її відома, але для
цього вам буде потрібний телефон дитини.
2. Вияснивши, що дитина використовувала
послуги контент-провайдера, слід зателефонувати в call-центр оператора і
довідатися:
- якому контент-провайдеру належить цей
короткий номер або WAP-портал;
- якого роду інформація надається через
даний сервіс;
- чи є на цьому порталі інформація
еротичного чи порнографічного характеру;
- контактну адреса call-центру
контент-провайдера.
3. У call-центрі контент-провайдера Ви
можете з’ясувати, який контент був замовлений з номера вашої дитини, при цьому
не варто інформувати, що це не ваш особистий номер.
Контент-провайдер може відмовитися
надати таку інформацію.
4. Одночасно з’ясуйте, яку інформацію
можливо замовити за даним коротким номером (зателефонуйте на цей номер або
зайдіть на WAP-портал). Подивіться в телефоні дитини, чи збереглося SMS з
номером замовленого контенту, або зворотне SMS з WAP-посиланням, або перевірте
історію сторінок, які відвідувала дитина, в браузері телефону. Якщо ви
переконалися в тому, що сервіс, яким користувалася ваша дитина, містить
інформацію еротичного, порнографічного чи іншого небажаного характеру, і цю
інформацію дитина вже отримала (що буває найчастіше), потрібно звернутися до
call-центру оператора.
Вибір за Вами.
|